AKCE: Využijte nyní dopravu ZDARMA + DÁREK pro objednávky od 990 Kč!

Tipy na zdravou svačinu pro každý výlet

Svacina-na-vylet

S přicházejícím létem nastává čas dovolených a výletů, pro které je důležitá také pořádná svačina. Hledáte tip, jakou si připravit? Tak to je tenhle článek přímo pro vás! Najdete v něm hned celou řadu zajímavých rad i tipů.

Pořádná a zdravá svačina je základ

Svačina pro všechny výletníky by určitě měla obsahovat vlákninu potřebnou pro zasycení, dostatek bílkovin, něco málo tuků i kvalitní sacharidy. A samozřejmě také něco pro zdravé mlsání. ;-)

Ideální volbou je tak například celozrnné pečivo s žervé a dvěma plátky sýra nebo kvalitní šunkou. Chutnat vám určitě budou i sandwiche z celozrnného opečeného toastu, s tuňákem z konzervy a natvrdo vařeným vajíčkem.

Z ovoce a zeleniny se pak do aktovek hodí takové, které se nerozmačká. Například paprika, mrkev nebo jablko. Jestli ale mají vaše děti rády jahody a maliny, vyzkoušejte je v jejich lyofilizované podobě. Lyofilizované ovoce je totiž sušené mrazem, takže se nemusíte bát, že by udělalo nějakou neplechu, a navíc je od toho čerstvého téměř k nerozeznání. Skvělé jsou také ovocné plátky nebo taštičky, které chutnají jak dětem, tak dospělým. Jsou bez přidaného cukru, takže si na nich můžete pochutnat opravdu bez výčitek.

Life sweets_zasněžené mandle

Na svačinu školáci ocení i ořechy a semínka, které jsou zdrojem pomalé energie ve formě tuků, takže jich stačí opravdu málo. Pro děti je pak oživte například rozinkami. Máte doma malé mlsaly? Tak to jim zabalte i něco pro zdravé mlsání, třeba koláčky a sušenky vyrobené jen ze samých kvalitních ingrediencí.

A na co je zvlášť  důležité nezapomínat? Správně – na pitný režim! Proto školákům přibalte i lahve s vodou, do kterých klidně přidejte i citrón nebo nějaké bylinky, případně i trochu přírodní ovocné šťávy.

Naše tipy

  • Ovoce, zeleninu i třeba toast dětem nakrájejte na menší kousky. Uvidíte, že si na nich pochutnají mnohem snadněji.
  • Nebalte na svačinu něco, co vaše děti ještě neznají. Vyhnete se tak situaci, kdy se „kousnou“, bohužel ne do jídla, a budou o hladu. V tom úplně nejlepším případě zapojte děti do přípravy svačiny. Uvidíte, že jim vlastnoručně připravený chlebík nebo vybraná dobrota budou chutnat o to víc.
  • Svačiny vždy přizpůsobte dennímu rozvrhu, který děti čeká. Ten zohledněte jak ve složení jídla, tak v jeho množství.
  • Pokud chcete jít opravdu cestou zdravého životního stylu jak u sebe, tak u svých dětí, určitě ze svačinového jídelníčku vyřaďte „českou klasiku“ v podobě  chlebů s paštikou nebo rohlíků s vysočinou. Takové jídlo totiž organismus doslova ucpe a odrovná.

Svačte bez zbytečného odpadu

Nevíme, jak to máte vy, ale nám, kromě vlastního zdraví a spokojenosti záleží i na životním prostředí. Proto se snažíme svačiny balit zodpovědně a vytvářet co nejméně odpadu. Protože – jediný skutečně ekologický obal nebo výrobek je ten znovupoužitelný. Proto za nás doporučujeme:

Povoskované svačinové obaly a znovupoužitelné sáčky

Na mikroteňáky zapomeňte. Nedají se recyklovat, a proto po použití míří na skládku nebo do spalovny. Nahraďte je třeba svačinovými boxy, povoskovaným papírem na jídlo (jsou nejen praktické, ale i krásně vypadají) nebo znovupoužitelnými sáčky.

Láhev na pití_976 px

Znovupoužitelné lahve a hrnky na pití

Na trhu jich najdete celou řadu. Nemusíte mít vždy tu nejnovější designovku. Vyberte si, co vám sedí nejvíce a je to. Ať už se jedná o klasický plecháček nebo naopak o láhev, do které si můžete dát i šungit.

Nerezová a skleněná brčka

Jestli mají vaše děti při pití rády brčka, vyzkoušejte jejich variantu z nerezu nebo odolného skla. Nebojte, i když jsou skleněná, pro pití jsou zcela bezpečná.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení