AKCE: Využijte nyní dopravu ZDARMA + DÁREK pro objednávky od 990 Kč!

Způsoby, jak účinně posílit imunitu

posileni-imunity-manulo

S podzimními plískanicemi a přicházející zimou nás často trápí kašel, rýma, nachlazení, chřipka i další obtíže. Proto je důležité v tomto období posilovat imunitu a obranyschopnost organismu. Jak? S pomocí darů přírody a zdravých návyků! 

Pohyb = základ zdravého životního stylu

A když říkáme pohyb, nemyslíme hned několik naběhaných nebo na kole ujetých kilometrů. Pokud jste se zatím pravidelné fyzické aktivitě vyhýbali, nemá smysl do toho skončit po hlavě a hned se zničit. Jděte na to postupně, podle možností, a zátěž zvyšujte s tím, jak se bude zlepšovat vaše fyzička.

Začněte například tím, že začnete chodit víc pěšky.  Kromě sezení u počítače se jděte každý den i projít. A potom si vyberte sportovní aktivitu, která vás bude bavit, ať už půjde o plávání, squash, běhání nebo cvičení v posilovně.

zdravy-pohyb-nordic-walk-manulo

Začněte se otužovat

Obliba otužování v posledních letech závratně stoupá. A není divu – tahle aktivita pomáhá účinně zvyšovat obranyschopnost organismu a posilovat náš imunitní systém.

Stejně jako u sportu, také u otužování platí pravidlo – pomalu a postupně! Začněte klidně doma, nejdříve s vlažnou vodou, jejíž teplotu budete den za dnem snižovat. Samozřejmě se nemusíte studenou vodou hned sprchovat celí. Začněte u končetin – ruce po lokty a nohy po kolena. 

Jezte pravidelně a bez stresu

Věřte nám, že začít den velkým šálkem kávy a pak něco sníst až v poledne není ten nejlepší způsob životosprávy. Brzy to pocítíte na vlastní žaludek i kila, která naskočí na váze. Jak se tedy správně stravovat? Základem je samozřejmě pořádná a vydatná snídaně, vhodný oběd a večeře, to vše ideálně doplněno o dvě svačiny v průběhu dne. Na své jídlo si také udělejte čas – jezte v klidu, bez stresu a pravidelně. Důležité je samozřejmě i to, co jíte. Proto dbejte na kvalitu a původ surovin, ze kterých je vaše jídlo připraveno.

Zdrava-snidane-manulo

Nezapomínejte na vitamíny a minerály

Vitamíny a minerály jsou pro naše tělo velmi důležité. Proto by v našem jídelníčku nemělo chybět kvalitní ovoce, zelenina, maso, a to včetně ryb. Jak ale víte, ne vždy je v potravinách, které jíme dostatek potřebných živin, tolik důležitých pro správné fungování našeho organismu. Z toho důvodu je dobré zapojit i správné doplňky stravy, kterými přísun vitamínů a minerálů podpoříme.

Za nás vřele doporučujeme:

acerola_produkt_banner

Dopřejte si vydatný spánek

Kvalitní spánek je velmi důležitý pro odpovídající regeneraci našeho organismu. Bez něj je naše tělo oslabené a více náchylné k nemocem a nachlazení.

Pro správnou spánkovou hygienu byste měli dodržovat tato pravidla:

  • Minimálně hodinu před usnutím se nedívejte do mobilu, počítače, tabletu nebo na televizi.
  • V ložnici pořádně vyvětrejte. Teplota by v ní měla být ideálně 18 stupňů.
  • 5 až 8 hodin před ulehnutím nepijte kávu ani jiné povzbuzující nápoje.
  • Choďte spát ve stejnou dobu.
  • Spěte nejlépe ve tmavé a tiché místnosti.

Stejně tak si odpočiňte, pokud na vás jde únava - neodkládejte chvíli oddychu například kvůli pracovním povinnostem. Svému tělu je dobré naslouchat. Na zkracující se dny totiž reaguje útlumem, a jestli budeme jeho potřeby ignorovat a upozaďovat, může to odnést právě náš imunitní systém. V žádném případě pak „na sílu“ nepřecházejte nemoci, ale dopřejte svému tělu, ať se s nimi může hezky v klidu vypořádat.

zdravy-spanek-manulo

Dodržujte pitný režim

Voda je pro lidské tělo velmi důležitá. Pokud pitný režim nedodržujete, vystavujete se riziku dehydratace, která způsobuje:

  • bolesti hlavy, závratě a mdloby
  • podrážděnost, únavu a zhoršené soustředění se
  • snížení fyzického a duševního výkonu
  • potíže s močovými cestami
  • bušení srdce a výkyvy krevního tlaku

Dostatečný přísun tekutin (2 až 3 litry denně) je pak naprosto zásadní při detoxikaci organismu a hubnutí.

Sáhněte po darech přírody

Je hned několik přírodních pomocníků a bylinek, které nám v případě nemoci hezky pomohou – máta, meduňka, šalvěj, lípa, tymián, echinacea a zázvor. Velkou zásobárnou vitamínu C je pak třeba rakytník nebo acerola. Z východní medicíny jsou zase velmi oblíbené houby, které najdete například v naší směsi Podpora imunity.

posileni imunity_produkt_banner

A co ještě poradíme na závěr? Odpočívejte, relaxujte a usmívejte se! Protože duševní pohoda má na tu fyzickou nesmírný vliv. 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení