Způsoby, jak účinně posílit imunitu

posileni-imunity-manulo

S podzimními plískanicemi a přicházející zimou nás často trápí kašel, rýma, nachlazení, chřipka i další obtíže. Proto je důležité v tomto období posilovat imunitu a obranyschopnost organismu. Jak? S pomocí darů přírody a zdravých návyků! 

Pohyb = základ zdravého životního stylu

A když říkáme pohyb, nemyslíme hned několik naběhaných nebo na kole ujetých kilometrů. Pokud jste se zatím pravidelné fyzické aktivitě vyhýbali, nemá smysl do toho skončit po hlavě a hned se zničit. Jděte na to postupně, podle možností, a zátěž zvyšujte s tím, jak se bude zlepšovat vaše fyzička.

Začněte například tím, že začnete chodit víc pěšky.  Kromě sezení u počítače se jděte každý den i projít. A potom si vyberte sportovní aktivitu, která vás bude bavit, ať už půjde o plávání, squash, běhání nebo cvičení v posilovně.

zdravy-pohyb-nordic-walk-manulo

Začněte se otužovat

Obliba otužování v posledních letech závratně stoupá. A není divu – tahle aktivita pomáhá účinně zvyšovat obranyschopnost organismu a posilovat náš imunitní systém.

Stejně jako u sportu, také u otužování platí pravidlo – pomalu a postupně! Začněte klidně doma, nejdříve s vlažnou vodou, jejíž teplotu budete den za dnem snižovat. Samozřejmě se nemusíte studenou vodou hned sprchovat celí. Začněte u končetin – ruce po lokty a nohy po kolena. 

Jezte pravidelně a bez stresu

Věřte nám, že začít den velkým šálkem kávy a pak něco sníst až v poledne není ten nejlepší způsob životosprávy. Brzy to pocítíte na vlastní žaludek i kila, která naskočí na váze. Jak se tedy správně stravovat? Základem je samozřejmě pořádná a vydatná snídaně, vhodný oběd a večeře, to vše ideálně doplněno o dvě svačiny v průběhu dne. Na své jídlo si také udělejte čas – jezte v klidu, bez stresu a pravidelně. Důležité je samozřejmě i to, co jíte. Proto dbejte na kvalitu a původ surovin, ze kterých je vaše jídlo připraveno.

Zdrava-snidane-manulo

Nezapomínejte na vitamíny a minerály

Vitamíny a minerály jsou pro naše tělo velmi důležité. Proto by v našem jídelníčku nemělo chybět kvalitní ovoce, zelenina, maso, a to včetně ryb. Jak ale víte, ne vždy je v potravinách, které jíme dostatek potřebných živin, tolik důležitých pro správné fungování našeho organismu. Z toho důvodu je dobré zapojit i správné doplňky stravy, kterými přísun vitamínů a minerálů podpoříme.

Za nás vřele doporučujeme:

acerola_produkt_banner

Dopřejte si vydatný spánek

Kvalitní spánek je velmi důležitý pro odpovídající regeneraci našeho organismu. Bez něj je naše tělo oslabené a více náchylné k nemocem a nachlazení.

Pro správnou spánkovou hygienu byste měli dodržovat tato pravidla:

  • Minimálně hodinu před usnutím se nedívejte do mobilu, počítače, tabletu nebo na televizi.
  • V ložnici pořádně vyvětrejte. Teplota by v ní měla být ideálně 18 stupňů.
  • 5 až 8 hodin před ulehnutím nepijte kávu ani jiné povzbuzující nápoje.
  • Choďte spát ve stejnou dobu.
  • Spěte nejlépe ve tmavé a tiché místnosti.

Stejně tak si odpočiňte, pokud na vás jde únava - neodkládejte chvíli oddychu například kvůli pracovním povinnostem. Svému tělu je dobré naslouchat. Na zkracující se dny totiž reaguje útlumem, a jestli budeme jeho potřeby ignorovat a upozaďovat, může to odnést právě náš imunitní systém. V žádném případě pak „na sílu“ nepřecházejte nemoci, ale dopřejte svému tělu, ať se s nimi může hezky v klidu vypořádat.

zdravy-spanek-manulo

Dodržujte pitný režim

Voda je pro lidské tělo velmi důležitá. Pokud pitný režim nedodržujete, vystavujete se riziku dehydratace, která způsobuje:

  • bolesti hlavy, závratě a mdloby
  • podrážděnost, únavu a zhoršené soustředění se
  • snížení fyzického a duševního výkonu
  • potíže s močovými cestami
  • bušení srdce a výkyvy krevního tlaku

Dostatečný přísun tekutin (2 až 3 litry denně) je pak naprosto zásadní při detoxikaci organismu a hubnutí.

Sáhněte po darech přírody

Je hned několik přírodních pomocníků a bylinek, které nám v případě nemoci hezky pomohou – máta, meduňka, šalvěj, lípa, tymián, echinacea a zázvor. Velkou zásobárnou vitamínu C je pak třeba rakytník nebo acerola. Z východní medicíny jsou zase velmi oblíbené houby, které najdete například v naší směsi Podpora imunity.

posileni imunity_produkt_banner

A co ještě poradíme na závěr? Odpočívejte, relaxujte a usmívejte se! Protože duševní pohoda má na tu fyzickou nesmírný vliv.